SING SIL

damosit-18852Sing Sil

Más fordításokban: Shen Xiao Dao Ren, Sing Shui, Sheng Xiao, Hsing Hsiao, Sil Tao Yen.

Wong Long halála után pár évtizedig a nagyon nagyra tartott imádkozó sáska stílust csak a szerzeteseknek tanították (különböző források azt állítják, hogy a stílust Shaolin szerzeteseknek tanították, más források szerint a Shandong tartománybeli Laoshan szerzeteseknek).

A szerzetesek úgy beszéltek a stílusról, mint a “kincs, amely a hegyet őrzi”, és ezért nem is tanították másoknak.

Sing Sil kínai sebész és gyógyfüvekkel foglalkozó orvos volt, és több forrás szerint azért ment a Laoshan Templomba, hogy más, herbalizmussal foglalkozó emberekkel tudjon konzultálni. Amikor megérkezett a templomba, egy olyan harci stílust látott alkalmazásban, amelyet még addig soha. Először úgy érezte, hogy ránézésre különös, és gyenge stílust lát. Amit akkor még nem látott, az a csípő hatásos alkalmazása volt, amellyel hatalmas erőt lehetett képezni. Ezzel a hatásos, de nehezen megtanulható módszerrel a szerzetesek olyan technikákat alkalmaztak, amelyekhez nem volt szükség a hosszú és testi erőre épített kemény Shaolin stílusok taktikájával ellenben.

Megkérte a szerzeteseket, hogy valamelyikük álljon ki vele egy barátságos küzdelemre, hogy lássa, mennyire hatásos is ez a stílus. Először nemet mondtak, ám amikor elkezdte kinevetni őket és a stílust, mert hatástalannak tartotta, végül mégis  beleegyeztek. Amikor elkezdte a küzdelmet egy alacsonyrendű szerzetessel szemben, pillanatok alatt a földön találta magát, az eget nézve, és nem értette, hogyan került oda. Felugrott, és azt mondta, ez biztosan valamiféle baleset volt. Megkérte, hogy egy öregebb szerzetes álljon ki ellene. Az eredmény ugyanaz volt. Ekkor Sing Sil elkezdett gondolkozni, mi is lehetett ez az újfajta Kung-Fu stílus, amely ilyen egyszerűséggel győzte le őt. Amikor érdeklődött, elmondták neki, hogy ez az imádkozó sáska stílus, és a Kung-Fu magasabb rendű formájaként tanítják a szerzeteseknek. Ez felkeltette Sing Sil érdeklődését, és megkérte a szerzeteseket, hogy tanítsák.

A szerzetesek Wong Longtól tanulták a stílust, és kialakították a saját stíluságaikat azalaprendszerből (ilyenek a Hét csillag Stílus, Szilvavirág Stílus, Laposlemez Stílus, stb). Sing Silnek lehetősége volt mindegyik stílust tanulmányozni, és végül ebből alkotta meg az általunk ismert Hét csillag stílust. Mint taoista pap (Sheng Xiao Dao Ren) elment a kolostorból, hogy tanítson, és így ő lett az elso kolostoron kívüli mester. Miután az északi imádkozósáska stílust mesterszinten megtanulta, csak egyetlen tanítványnak adta át, Lee San Chine-nak.